SWEPL już niedługo powinien się pojawić, więc dobrze by było zacząć już myśleć nad konwersją EDkową dlań. Jest to jeden z lepszych sposobów na poprawienie popularności systemu ostatnimi czasy...
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-09-08, 23:33, w całości zmieniany 2 razy
Tak. Jak tylko dotrze mój egzemplarz i przegryzę się przez mechanikę. Generalnie, to każdy sposób na propagowanie EDka jest dobry, a popularność SWEPLa z całą pewnością w tym pomoże.
Mechanika jest czymś wtórnym. EDkowa jest fajna, ale nie konieczna.
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Ostatnio zmieniony przez Kot 2010-04-19, 20:48, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 51 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2010-04-19, 22:41
A to ciekawe co piszesz, bo ja o savage world dowiaduję się właśnie z Twoich postów...być może czytam wybiórczo, albo po prostu nie interesuje się za bardzo erpegami, ale nie mam bladego pojęcia co to jest to S W :)
Ogólnie ED nie jest dobry do konwersji na inne mechaniki imho.
Przeczytałem i stwierdzam, że jednak jest. Mechanika SW jest bardzo podobna w podstawowych założeniach do ED - różne 'stopnie', przerzuty, konwencja heroiczna, itp.
Trzeba by było zrezygnować ze sztywnych wytycznych rozwoju z ED i pobawić się trochę systemem awansu, ale da się to wszystko zrobić.
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Ja kiedyś (lata, lata temu... z 5?) próbowałem konwertować edka na system z Wiedźmina... zamiast 15 Poziomów talentów było 5, tyle pamiętam, choć pewnie gdzieś leżą te kartki (tylko, kurde, gdzie?! )... stopnie obrażeń, pancerze, "hit pointy", premie rasowe, używanie Karmy... trzeba mieć kilka dobrych pomysłów i umieć iść na kompromisy (co oznacza rezygnację z części edkowych smaczków)... Powodzenia Ciekawym jak to wyjdzie.
_________________ W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Ostatnio zmieniony przez sirserafin 2010-04-21, 20:48, w całości zmieniany 1 raz
W serwisie Zdziczej!, fanowskim serwisie poświęconym różnym projektom dotyczącym Savage Worlds powstała grupa Earthdawn. Dyskusja na temat konwersji będzie prawdopodobnie przebiegać tam, tu natomiast mam nadzieję, będą raporty z przebiegu prac.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ja raczej podziękuję... kiedyś próbowałem bawić się w konwersje (niekoniecznie ED) i zawsze wychodziła d***. ED ma na tyle złożoną mechę, że powątpiewam w sukces, co jednak nie znaczy, że nie kibicuję. ;]
Habib, to nie ma być pełna konwersja, a jedynie wersja 'lite'. Taka szybka, konwentowo-pokazowa na okoliczności, w których ciężko by było tłumaczyć mechanikę ED. A ze względu na wydanie SWEPL będzie to mechanika znana większości graczy, a nawet jeśli nie, to szybka, sprawna i łatwa do opanowania. Po prostu mechanika ED jest dość skomplikowana i ciężko się do niej przyzwyczaić osobom, które jak dotąd znały typowe systemy, jak DnD, czy Warhammer.
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Ja lubię mechanikę ED, prowadziłem też kiedyś na niej inne rzeczy, w tym sesje w klimatach science-fiction. Nie zamierzam grać w ED na innej mechanice, ta jest zbyt połączona ze światem i konwencją, by można ją było w pełni konwertować.
Ale Savage Worlds nadawałby się właśnie na jakieś szybkie jednostrzałówki na konwentach, mechanika SWEPL będzie z pewnością przez wielu konwentowiczów znana, nawet jak nie, to łatwo ją wytłumaczyć (łatwiej niż ED, choć dla całkiem początkujących ED nie jest taki zły - zauważyłem, że najwięcej problemów z poznaniem ED mają osoby które już w coś grały, zwłaszcza fani DnD).
Kilka prób konwersji już zresztą było. Na przykład ta --> SavageDawn 3.0
Nie wiem jednak na ile jest zgodna z obecną wersją zasad Savage Worlds.
A odnośnie recenzji, polecam jeszcze tę z 31 numeru Rebel Times.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Konwersja przekombinowana - nie da się w ten sposób wiernie oddać zasad ED, a próbując jedynie pozbędziemy się największej zalety SW - prostoty mechaniki.
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Na mnie konwersja Savage Earthdawn 3.0 robi wrażenie i nie wygląda na bardziej przekombinowaną niż inne settingi (a przejrzałem z 5 czy 6, m.in. do Battlestar Galactica).
Ale jest i prostsza wersja o nazwie Savage Barsaive, którą, z racji tego, że zapomniałem skąd ją ściągnąłem, pozwalam sobie tymczasowo wrzucić na konto swojej strony domowej...
_________________ W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Ostatnio zmieniony przez sirserafin 2010-05-05, 17:19, w całości zmieniany 1 raz
A dla zachęty i motywacji w najnowszej Aktualizacji Biblioteki, wywiad z Piotrem Korysiem, osobą stojącą za wydawnictwem GRAmel, wydawcą polskiej edycji Savage Worlds
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Trochę czasu mi to zajęło, ale w końcu przeczytałem podręcznik SWEPL (jakoś do tej pory miałem inne, ciekawsze rzeczy do czytania) i przy okazji Evernight. Czytałem bez uprzedzeń, nawet z myślą by spróbować poprowadzić jakiegoś gotowca stworzonego pod kątem SW albo i Earthdawna. Po lekturze - nie wiem czym się ludzie podniecają, mi ta mechanika w ogóle nie podeszła. Na jednostrzałówki może nie jest zła, na dłuższe dystanse już zupełnie w moje gusta nie trafia. Najbardziej mnie odrzucił system rozwoju postaci. Cokolwiek możesz zrobić w temacie rozwoju bohatera średnio raz na trzy sesje. Zabija to cały EDkowy fun związany z medytacjami, podbijaniem talentów, atrybutów i tak dalej. Chyba każdemu graczowi radochę sprawia, jak widzi pozytywne zmiany na karcie postaci. Mechanika ED gwarantuje, że te zmiany (mniejsze lub większe) zachodzą nieustannie. W SavageWorlds nie ma tego niestety.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum