Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Sethariel
2008-12-27, 00:40
[EDC] Tworzenie Zbroi / Broni
Autor Wiadomość
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-01-08, 20:55   [EDC] Tworzenie Zbroi / Broni

W ED Classic pojawiają się dwie nowe umiejętności: Craft Armor i Craft Weapon. Rozdzielenie tego od zwykłego kowalstwa uważam za bardzo dobry pomysł, jest tylko jedno ale... Podane w opisach tych umiejetnosci czasy potrzebne na wykonanie zbroi czy broni sa chyba troszke za duze. Przy broni jest wielkość broni+stopień obrażeń dni. Przy zbroi pancerz fizyczny+pancerze duchowy tygodni. Tak wiec np. wykonanie zbroi ze skóry zwierzęcej zajmie zbrojmistrzowi minimum 6 tygodni :shock: , tydzien wiecej zajmuje stworzenie kolczugi...

Z graczem, który prowadzi zbrojmistrza ustaliliśmy, że to troche skrócimy. Proponuje przy zbrojach zamienic tygodnie na dni, a przy broni... hmmm dni na godziny... Sam jeszcze nie wiem jak sie do tego ustosunkować. Heh taaaka plama w nowym podręczniku :-|
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2008-12-29, 03:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Sharkuz 
Uczeń III Kręgu


Wiek: 44
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 77
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-01-09, 08:46   

Gdyby stosować sztywne zasady podręcznika opisujące mechaniczne rozwiązania np. czas stworzenia zbroi czy okres nauki umiejętności to realia świata byłyby mocno naruszone.

W wielu przypadkach zastosowanie reguł systemowych jest co najwyżej śmieszne :)
Sądzę, że w przypadku umiejętności nie bazujących na wykorzystaniu magii należy kierować się prawdziwą wiedzą oraz doświadczeniem!

Twój przykład ze skórą zwierzęcą jest ciekawy. Bierzesz pod uwagę to że twórca posiada już potrzebne materiały do wyrobu takiej zbroi? Ponieważ ddy dodamy do tego potrzebę upolowania odpowiedniego zwierza, a potem przejście długiego procesu garbowania skóry potem jej utwardzania a następnie samego rzemiosła tworzenia to z pewnością może wyjść z tego nie jeden tydzień.
 
 
Sir Valeq 
Uczeń IV Kręgu
Gracz


Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 82
Skąd: Włocławek/Łódź
Wysłany: 2007-01-09, 12:11   

Robienie broni w kilka godzin czy nawet dni też jest mało realne, jeśli mówimy o niemagicznych umiejętnościach. Miesiąc na miecz czy trzy miesiące na kolczugę to chyba był standart.
_________________
"We cannot all be masters." - William Shakespeare

http://artofcreation.strefa.pl
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-01-09, 16:55   

Sir Valeq napisał/a:
Robienie broni w kilka godzin czy nawet dni też jest mało realne, jeśli mówimy o niemagicznych umiejętnościach. Miesiąc na miecz czy trzy miesiące na kolczugę to chyba był standart.


Kolczuge to mozna zrobic w tydzien badz dwa tygodnie, pracujac co najmniej 12 godz dziennie. Co do mieczy to zalezy. Zwykly miecz we wczesnej epoce żelaza tworzyło sie w kilka godzin. Natomiast japońskie miecze z 15-16 wieku tworzyło się tygodnie lub czasem nawet miesiące. Ale to też można ładnie wkomponować, dzieki wprowadzeniu przez RedBrick podziału na 3 jakości przedmiotów (normal, better, best quality) i tak jak ceny (x1, x3, x5) pomnozyc czas wykonania...

Sharkuz napisał/a:
Twój przykład ze skórą zwierzęcą jest ciekawy. Bierzesz pod uwagę to że twórca posiada już potrzebne materiały do wyrobu takiej zbroi?


Raczej tak, bo nie wydaje mi się by zbrojmistrz polował za zwierzyną... Od tego są łucznicy, łowcy itd... Mógłby ewentualnie garbować skórę...
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2007-01-20, 03:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Vasquez21 
Administrator


Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2007-01-09, 17:54   

Najbardziej podoba mi się chyba to co zaproponował Seth, że zgodnie z tym co zaproponował RB jeśli idzie o kategorie przedmiotów zastosować odpowiednie modyfikatory.

Co do robienia tej zbroi skórzanej i 6 tygodni, może rzeczywiście przesadzone, ale można również zakładać tak jak mówili przedmówcy, że przez ten czas Zbrojmistrz przygotowuje sobie materiał, to, że przygotowanie jednej zbroi zajmie mu 6 tygodni nie oznacza, że zrobienie 4-5 zajmie mu odpowiednio 4-5x6 tygodni.

Poza tym wszystkim patrząc na te zakresy czasowe trzeba również pamiętać, że to róznie ma się do różnych zbrojmistrzów. Stały pracownik kuźni ma w tym czasie wydaje mi się również inne obowiązki i zadania, a nie zajmuje się cały czas robieniem zbroi czy mieczy.

Z drugiej strony znów przyszedł mi do głowy ten rolnik, który wykorzystując niską magię zasiewa swoje pole... Jeśli ktoś spędził dostatecznie wiele czasu w kuźni to z czasem i magia wydaje mi się może go wspomóc.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo