Czar rzucony staje się osobnym astralnym tworem, nawet ten kto go rzucił musi użyć rozproszenia by na niego wpłynąć.
Czy Moc woli może rzucający dodać tylko w pierwszej rundzie (w tej w której go rzuca), czy też w kolejnych, wiem że w niektórych czarach jest to opisane (ale wtedy trzeba sie koncentrować). Jeśli rzuca drastyczną temperaturę i sobie idzie, a ktoś w nią wejdzie, rzucający nie jest tego świadomy, czy może dodać Moc woli do testu efektu/obrażeń ? Podobnie czy rzuciwszy Doom missile może dodać Moc woli w następnych rundach po pierwszej?
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-03-13, 02:20, w całości zmieniany 1 raz
Czar rzucony staje się osobnym astralnym tworem, nawet ten kto go rzucił musi użyć rozproszenia by na niego wpłynąć.
Tak.
Co do poniższych, nie mam pewności. Wyciągam wnioski na własną rękę przy użyciu logicznego haka.
razan napisał/a:
Czy Moc woli może rzucający dodać tylko w pierwszej rundzie (w tej w której go rzuca), czy też w kolejnych
Moc Woli działa jednorazowo - jeśli zaklęcie ma określony efekt "stały", taki jak zadawanie obrażeń przez n rund (patrz niżej), jedno użycie Mocy Woli wystarcza by wzmocnić całe zaklęcie. Jeśli zaś zaklęcie np. daje możliwość ciskania magicznymi pociskami raz na rundę, to każdy pocisk jest osobnym efektem.
razan napisał/a:
eśli rzuca drastyczną temperaturę i sobie idzie, a ktoś w nią wejdzie, rzucający nie jest tego świadomy, czy może dodać Moc woli do testu efektu/obrażeń ?
Ale - większość zaklęć działających dłużej niż przez jedną rundę wymaga koncentracji.
razan napisał/a:
Podobnie czy rzuciwszy Doom missile może dodać Moc woli w następnych rundach po pierwszej?
Niestety (przynajmniej dla ofiary) tak. Dlatego właśnie Doom Missle jest takim strasznym zaklęciem. :P
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Czar rzucony staje się osobnym astralnym tworem, nawet ten kto go rzucił musi użyć rozproszenia by na niego wpłynąć.
Tak. (str. 140 Player's Guide)
Cytat:
Once cast, spells continue for their full duration even if the
caster is killed or falls unconscious. Some spells require concentration
(p. 132), and end if that is broken, or expire under other
conditions noted in the spell’s description.
Unless specifically noted, a magician cannot end his own
spell before the duration expires. The magician (or another
magician) could use the Dispel Magic or an equivalent spell to
do so, however.
razan napisał/a:
Czy Moc woli może rzucający dodać tylko w pierwszej rundzie (w tej w której go rzuca), czy też w kolejnych, wiem że w niektórych czarach jest to opisane (ale wtedy trzeba sie koncentrować).
Za każdym razem gdy wykonuje Test Efektu czaru. Nie jest to w żaden sposób zależne od Rzucania Czarów. Opis talentu wskazuje, że jedno użycie talentu starcza na jeden Test Efektu.
razan napisał/a:
Jeśli rzuca drastyczną temperaturę i sobie idzie, a ktoś w nią wejdzie, rzucający nie jest tego świadomy, czy może dodać Moc woli do testu efektu/obrażeń?
Może.
razan napisał/a:
Podobnie czy rzuciwszy Doom missile może dodać Moc woli w następnych rundach po pierwszej?
Tak. Za każdym razem jednak, gdy używa się Mocy Woli mag dostaje 1 punkt Wyczerpania.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-03-13, 13:22, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 32 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 430 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-10, 17:35
Mam pytanie. Czy jest ograniczenie odnośnie ilości czarów aktywnych jednocześnie? Np. Mistrz Żywiołów ciskający na prawo i lewo Moonlightem mógłby rozjaśnić cały kaer. Czy dopóki rzuty wychodzą, to można bez przeszkód rzucać kolejny raz?
_________________ kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
Mam pytanie. Czy jest ograniczenie odnośnie ilości czarów aktywnych jednocześnie? Np. Mistrz Żywiołów ciskający na prawo i lewo Moonlightem mógłby rozjaśnić cały kaer. Czy dopóki rzuty wychodzą, to można bez przeszkód rzucać kolejny raz?
(str. 140 Player's Guide)
Cytat:
Once cast, spells continue for their full duration even if the
caster is killed or falls unconscious. Some spells require concentration
(p. 132), and end if that is broken, or expire under other
conditions noted in the spell’s description.
Unless specifically noted, a magician cannot end his own
spell before the duration expires. The magician (or another
magician) could use the Dispel Magic or an equivalent spell to
do so, however.
Czyli nie ma żadnych "slotów" czy ograniczeń. Jedyne ograniczenie jest do aktywnych wątków, ale chodzi o takie utkane do miejsc, przedmiotów, osób. Wątki zaklęć są niezależne.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Pamiętaj o krytycznych porażkach. :)
A co do turlania non stop, to nie widzę powodu. Np. gracz chce podtrzymywać cały czas wspomniane zaklęcie, to uznajesz że tak jest i tyle. Niech rzuca tylko, jeśli doda to odrobinę adrenaliny i niepewności...
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Też się da. Idziesz i oświetlasz... ścieżkę zdrowia. Bo poza tą ścieżką może się czaić co chce...
Chociaż myślę, że jakieś ograniczenia powinny być. Nie do jednego zaklęcia, ale np. do ilości równej poziomowi Tkania Wątków (dla danego czaru posiadającego określony czas trwania i nie wymagającego koncentracji).
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Wiek: 40 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 851 Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2012-01-29, 12:58
Ej, no co wy, Panowie, przecież jest zasada w 3 edycji ograniczająca liczbę zaklęć aktywnych w tym samym czasie! Player's Guide, str.141:
Cytat:
Unless noted in the spell description, a magician may have a maximum
number of castings of the same spell equal to his Spellcasting
Rank in effect at the same time. Unless otherwise stated, only one
casting of a spell can affect a single character at any one time; multiple
effects do not stack.
_________________ Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
Ej, no co wy, Panowie, przecież jest zasada w 3 edycji ograniczająca liczbę zaklęć aktywnych w tym samym czasie! Player's Guide, str.141
Ano. Dzięki za link. Z drugiej strony zasada dotyczy tych samych zaklęć ("of the same spell"). Więc w przykładzie Kosmita, to rzeczywiście mag będzie mógł rzucić tylko kilka "światełek" (zakładam, że nie ma wysokiego Poziomu Rzucania Czarów), natomiast rzucając różne zaklęcia w praktyce mag jest nieograniczony do do ich ilości.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum