Wiek: 32 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 430 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-27, 15:31 [ED1] Inicjatywa i dodatkowe ataki
Pozwalacie swoim graczom premiować kostki inicjatywy(przy najwyższej wartości)? Wiem, że są talenty pozwalające na 2 ataki, ale zastanawiałem się czy nie wprowadzić czegoś takiego, że przy kilkukrotnie(np. 10) razy większej inicjatywie postać dostaje możliwość podwójnego zaatakowania wroga o tej niższej inicjatywie.
Albo np. Czy gdy gracz wyrzuci 1 na kostce(kach) inicjatywy, to czy go jakoś dodatkowo gnębicie? Czy nie uznajecie tego za porażkę?
W przypadku Testów Efektu (a do takich należy Test Inicjatywy czy Testy Obrażeń) nie stosuje się Zasady Jedynek. Ponadto ta zasada (przynajmniej w 3ed) nie jest stosowana, jeśli rzuca się tylko jedną kostką.
Jeśli "w najwyższych wartościach" chodzi o przerzucanie (rzucanie raz jeszcze w przypadku maksymalnej wartości na kostce) to tak - przerzuca się. Jeśli o coś innego to nie wiem o co pytasz
Premiowanie nie ma sensu. Raz, że talent Powietrzny Taniec nie jest wówczas niczym wyjątkowym (chyba, że takiemu Wojownikowi czy innemu adeptowi, który go posiada chcesz dawać dwa dodatkowe ataki). Dwa, że później (a w zasadzie od samego początku, przy wyborze odpowiednich talentów/umiejętności) adepci mogą mieć ataków w rundzie od groma (2-16 albo i więcej). Po co dawać im jeszcze jeden?
Poza tym, będziesz miał problem z określeniem kiedy taki dodatkowy atak za Inicjatywę ma przysługiwać oraz jak zachować balans gry. Krótko mówiąc - jak będziesz kombinował to w końcu się przejedziesz. Sprawdzone. I pamiętaj, że jak coś zmieniać to nie tylko dla Graczy, ale dla wszystkich. Chcesz, aby Horror czy inne coś, które ma 2-3 ataki miało jeszcze jeden? Jak ktoś ma wysoką Inicjatywę to niech się cieszy, że jest pierwszy i tyle. Ew. może sobie najpierw "pobiegać" po polu walki a później zaatakować, co przecież ma ważne znaczenie taktyczne.
_________________ W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Ostatnio zmieniony przez sirserafin 2010-12-27, 16:02, w całości zmieniany 7 razy
Już sama wysoka inicjatywa jest przewagą samą w sobie. Bohater o wysokiej inicjatywie ma przewagę nad wszystkimi innymi... O ile nie stosujesz zasad 1ed, które są koszmarne.
Deklarowanie akcji, kary za zmianę i wstrzymywanie akcji to zasady z epoki kamienia łupanego, nie z Wieku Legend.
Stąd np. my stosujemy zwyczajną inicjatywę - kto ma najwyższą, działa pierwszy. Żadnych kar za wstrzymywanie, jeśli coś działa przez 'rundę', to efekt jest od momentu pojawienia się (np. rzucanie czaru, użycie talentu, czy opcji walki), aż do następnej akcji tego samego bohatera w następnej rundzie.
Niestety, zasady ED1 wymagają mnóstwa poprawek, żeby w ogóle działały.
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Nie, to nadal jest zasadą opisaną w podręczniku. Ale bywa to na tyle niepraktyczne, że nawet ludzie z RB przyznają się do pomijania fazy deklarowania akcji. Utrzymywanie modyfikatorów od akcji do akcji postaci jest łatwiejsze do ogarnięcia niż od poczatku do końca rundy (np. postać deklaruje agresywny atak i całą rundę ma -3 do obron, bo okazało się, ze wyrzuciła najniższą inicjatywę i będzie ostatnia - i pamiętaj sobie o tym... Poza tym dla niektórych nieco nielogiczne może się wydawać karanie postaci za coś czego jeszcze nie zrobiła.).
_________________ W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Ostatnio zmieniony przez sirserafin 2010-12-28, 13:52, w całości zmieniany 2 razy
Pomijam co jest logiczne, a co nie jest. Nadal te zasady są w 3ed. Możecie to sobie zmieniać. Jednak w podręczniku, mimo masy zasad opcjonalnych, tego o czym piszecie nie ma.
Opłaca się korzystać z wszelkiej maści żetonów do pilnowania inicjatywy, opcji walki, itp. Jestem dość leniwy, ale myślę, że się zmuszę do zrobienia kilku na potrzeby naszej kampanii EDka.
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Nie widzę sensu, aby MG deklarował akcje NPCów. Gracze to robią po to, żeby MG wiedział jakie modyfikatory dać. A jakie dać NPCom to przecież wie, prawda? Chyba, że ma pamięć jakąś nie taką...
_________________ W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Wiek: 32 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 430 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-15, 18:18
Ale modyfikatory np. za agresywny atak potworka, czy za opóźnianie akcji? Bo ja to raz prowadziłem walkę bez mówienia graczom jaką potworek ma inicjatywę i wtedy zmuszało to do myślenia :)
_________________ kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum